اخبار و رویدادها

آیین رونمایی مجموعه شعر «دوباره با پای پیاده»

دوباره با پای پیاده

مجموعه شعر «مهین مجتهدزاده» با عنوان «دوباره با پای پیاده» رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، علیرضا بهنام، شاعر و منتقد ادبی که فرزند این شاعر است گفت: در این کتاب گزیده‌ای از شعرهای مادرم گرد هم آمده است که قدیمی‌ترین آن‌ها به سال ۷۵ بازمی‌گردد.

او اظهار کرد: این شعرها پیش از این و در زمان حیات شاعر قرار بود منتشر شود که به دلیل شدت گرفتن بیماری ایشان، این کار به تعویق افتاد. شعرهای مادرم را در این کتاب به ترتیب زمانی از آخرین شعر به قبل تنظیم کرده‌ام.

بهنام گفت: شعرهای این کتاب کوتاه و رئالیستی هستند و اغلب فضای تصویری دارند و از این نظر می‌توان آن‌ها را شبیه به شعرهای موج ناب دانست.

او همچنین درباره مراسم رونمایی این مجموعه شعر بیان کرد: این مجموعه ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه، ۱۸ مهرماه با حضور و سخنرانی مهرنوش قربانعلی، علیرضا راهب، سعید پویش و محمود معتقددی در دفتر انتشارات سیب سرخ برگزار می‌شود.

مهین مجتهدزاده متولد سال ۱۳۱۲ و فارغ‌التحصیل ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران بود. او به عنوان دبیر زبان در آموزش و پرورش به کار پرداخت و پس از بازنشستگی به سرودن شعر روی آورد. مجتهدزاده هشتم شهریورماه امسال پس از یک دوره مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. گزیده‌ای مشتمل بر ۴۰ قطعه شعر از شعرهای این شاعر به همت فرزندش گردآوری و توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *